OC. Oil City

oil city

Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota

Gra inspirowana historią dziewiętnastowiecznych pionierów przemysłu naftowego z Galicji. Jest ona symulacją prowadzenia biznesu dla 9–30 osób od 13 roku życia. Gracze wchodzą w role historycznych przedsiębiorców i działają w trzyosobowych spółkach. Uczestnicy podczas rozgrywki uczą się współpracy w grupie, zarządzania ryzykiem, inwestowania i planowego działania w warunkach gwałtownych zmian cen surowców. Wydawcą gry jest Małopolski Instytut Kultury.

Gra Oil City na Małopolskim Festiwalu Innowacji 2016

19 października 2016 roku odbyły się rozgrywki gry historyczno-ekonomicznej Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota. Przeprowadzone zostały w ramach Małopolskiego Festiwalu Innowacji i wzięli w nich udział studenci animacji kultury Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz pracowniczki bibliotek pedagogicznych w Brzesku i Tarnowie.logo Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota na Małopolskim Festiwali Innowacji 2016logo Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota na Małopolskim Festiwali Innowacji 2016

Innowacyjność gry polega na łączeniu edukacji historycznej z praktyką przedsiębiorczości. Uczestnicy gry działają w spółkach jako dyrektorzy przedsiębiorstw naftowych. Ich zadaniem jest rozwijanie przedsiębiorstw – inwestowanie w sprzęt wydobywczy, przetwórstwo ropy naftowej, zatrudnianie robotników i podejmowanie decyzji sprzedażowych w warunkach gwałtownie zmieniających się cen surowców. Dodatkowym walorem gry jest jej historyczna wiarygodność – występują w niej postaci autentycznych pionierów przemysłu naftowego w Galicji, a w projekcie graficznym wykorzystano liczne zdjęcia archiwalne, dzięki czemu otrzymujemy obraz galicyjskiego przemysłu naftowego, który rozwijał się na przełomie XIX i XX wieku na terenach dzisiejszych województw małopolskiego i podkarpackiego oraz na Ukrainie.

Gra Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota to druga gra historyczno-ekonomiczna opracowana w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie – po Chłopskiej Szkole Biznesu (trzy wydania: 2010, 2012, 2015). Zostały one opracowane według wymyślonej i rozwijanej w Małopolskim Instytucie Kultury innowacyjnej metody nauczania ekonomii i przedsiębiorczości w oparciu o historię. Metoda ta zakłada wybranie jednego wątku historycznego (np. określony przedział czasu na danym obszarze, wybrane zjawisko albo postać historyczna), poszukiwanie związanych z tym wątkiem tematów o dużym potencjale edukacyjno-szkoleniowym, a następnie wybór i opracowanie narzędzi (np. gra, quiz, scenariusz warsztatów) do realizacji celu szkoleniowego lub edukacyjnego.

Rozgrywkę w siedzibie Małopolskiego Instytutu Kultury przeprowadził współtwórca gry Piotr Idziak wraz z Joanną Hajduk i Anną Sarlej.

fot-a-sarlej_19-10-2016-2 fot-a-sarlej_19-10-2016-1

 

Sebastian Wacięga
Sebastian Wacięga Dynamika Ekspozycji
48 (12) 422 18 84 w. 20

Facylitator zespołowego planowania strategicznego i tworzenia pomysłów programowych (misja, wizja, kierunki rozwoju, edukacja, działania i wystawy muzealne) Współtwórca gier: „Chłopska Szkoła Biznesu” i „Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota”. Ukończył studia ekonomiczne i europeistyczne. Obronił doktorat o pomocniczości w lokalnej współpracy. Lubi ciszę i muzykę.

Formularz kontaktowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>